Letos smo si na ravni zavoda zadali dve prednostni nalogi: participacija otrok pri dnevni rutini ter bralna pismenost. Skozi celo šolsko leto otroke spodbujava, da so aktivno vključeni pri dnevni rutini.
Vsakodnevno jim bereva in se pogovarjamo o prebranem. Pri prebiranju raznih slikanic, je veliko pozornost otrok pritegnila slikanica Piščanček Pik avtorja Marjana Mančka. To sem izkoristila kot odlično izhodišče za spoznavanje čustev in razvoj socialnih spretnosti pri otrocih. Globalni cilj je bil spodbujanje otrokovega samozavedanja ter razumevanje drugih otrok in njihovih čustev.
Ena izmed naših glavnih nalog je bila, da z raznimi dejavnostmi otrokom omogočiva, da spoznajo, prepoznajo in poimenujejo različna čustvena stanja, kot so jeza, strah, žalost in veselje.
Poleg tega želiva otrokom omogočiti razvoj sposobnosti za vzpostavljanje, vzdrževanje in uživanje v prijateljskih odnosih. Skozi dejavnosti, sva otroke spodbujali k sodelovanju, empatiji in medsebojni podpori. S tem gradimo trdne temelje za njihov socialni razvoj.
Otrokom sva želeli omogočiti, da se izražajo ne le verbalno, ampak tudi s kretnjami, gibi telesa in likovno. Z ustvarjalnimi dejavnostmi, kot so ples, gledališče in likovno ustvarjanje, spodbujamo otrokovo domišljijo ter jim dajemo priložnost, da izrazijo svoje misli, občutke in doživetja na različne načine.
Pri vseh dejavnostih sva spremljali otrokov napredek, razumevanje in čustveni odziv na temo obravnave. S tem sva zagotovili prilagajanje našega dela glede na individualne potrebe vsakega otroka ter učinkovito podporo njihovemu razvoju. Tako so otroci odkrivali bogastvo čustvenega sveta ter se učili pomembne socialne veščine.
Besedilo: Lela Smiljanić
Fotografije: Saša Teraž