Razvojna naloga

Vključujoči vrtec in šola – vključujoči fizični prostor

Zavod RS za šolstvo je šolskem letu 2023/2024 pričel z razvojno nalogo Vključujoča vrtec in šola- vključujoč fizični prostor, v katero so vključili vrtce in osnovne šole. Razvojna naloga je triletna, tako da z njo nadaljujemo tudi v tem šolskem letu. Pred tem je Vrtec Sežana že sodeloval v razvojni nalogi Formativno spremljanje v podporo učenju vsakega učenca (2018-2020) in razvojni nalogi Ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje (2020-2023).

Cilji razvojne naloge:

  1. Pripravljenost uvajati spremembe na področju zagotavljanja spodbudnega učnega okolja: kakovostno komunikacijo in interakcije, spodbujanje samostojnosti in samoiniciativnosti otrok, zagotavljanje ustrezno zahtevnih izzivov in dejavnosti, zagotavljanje izkustvenega učenja z odkrivanjem in raziskovanjem ter ozaveščanje pomena čustev za učinkovito učenje.
  2. Zagotavljanje socialne klime, v kateri se prav vsak otrok dobro počuti.
  3. Zagotavljanje uresničevanja inkluzivnega okolja. 
  4. Vključujoč vrtec in šola sledi sodobnim pedagoškim spoznanjem pri zagotavljanju spodbudnega fizičnega, socialnega, didaktičnega in kurikularnega okolja ter soudeleženosti in razvoju vsakega posameznika.

Vključujoč vrtec:

  1. je pripravljen uvajati spremembe na področju zagotavljanja spodbudnega učnega okolja: dobro komunikacijo, spodbujanje samostojnosti in samoiniciativnosti otrok, zagotavljanje ustrezno zahtevnih izzivov in dejavnosti, zagotavljanje izkustvenega učenja z odkrivanjem in raziskovanjem ter ozaveščanje pomena čustev za učinkovito učenje,
  2. zagotavlja socialno klimo, v kateri se prav vsak otrok dobro počuti,
  3. zagotavlja uresničevanje inkluzivnega okolja s poudarkom na enakih možnostih,
  4. poudarja vlogo vzgojitelja pri zagotavljanju visoke stopnje soudeleženosti otrok,

omogoča različne možnosti za komunikacijo in sodelovanje s starši.

. V šolskem letu 2023/2024 je razvojna naloga potekala prek 4 tematskih sklopov:

  1. Vključujoči fizični učni prostor: oceniti in analizirati fizični prostor v svoji igralnici in vrtcu ter ugotoviti, kako ga lahko naredim bolj vključujočega za vse otroke.
  2. Vključujoči socialni učni prostor: preučiti odnose in interakcije med otroki in med otroki in vzgojitelji v moji igralnici ter razmisliti o načinih, kako izboljšati vključenost in sodelovanje med otroki in vzgojitelji.
  3. Formativno spremljanje in glas otroka v vključujočem učnem okolju: analizirati svoje izvajanje formativnega spremljanja in se osredotočiti na to, kako dati otrokom večji glas in vpliv na svojo igro in učenje.
  4. Glas otroka in participativno učenje: razmisliti o načinih, kako omogočiti otrokom, da bolj aktivno sodelujejo pri igri, učenju in oblikovanju učnega prostora ter sprejemanju odločitev ter odgovornosti.

Člani razvojne naloge so ravnateljica Teja Čeh Svetina, Katrin Češčut Bandelj, Tjaša Palčič Kukanja, Karmen Pipan, Ines Poplašen, Marjeta Škrlj, Mateja Švara, Branka Trampuš in Jana Štok Pavlin

V šolskem letu 2024/2025 mrežimo spoznanja o vključujočem vrtcu na strokovne delavke vrtca. V Vrtcu Sežana bo mreženje potekalo preko kolegialnih hospitacij, kjer bo vsaka članica razvojne naloge mrežila znanja med tri zaposlene strokovne delavce. K mreženju bomo povabili tudi sosednje vrtce, ki so vključeni v razvojno nalogo.

Novo vključeni člani v šol. letu 2024 – 2025 so Erika Gec Štolfa, Teja Fajdiga, Renata Gerželj, Leonida Grgič Bizjak, Vesna Kontič Anja Mankuč, Anica Milavec Urška Milavec, Urša Mrak, Erika Pahor, Danjela Rončel, Maja Terčon, Petra Škabar, Tina Tavčar, Urša Trobec.

Koordinator: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Vodja razvojne naloge Vrtca Sežana: Jana Štok Pavlin, pomočnica ravnateljice.

DOSTOPNOST