Z otroki smo se podali na raziskovanje travnika in gozda. Naš cilj je bil, da otroci skozi izkustveno učenje spoznajo naravo, razvijajo gibalne spretnosti, krepijo domišljijo ter čut za skupnost in skrb za okolje.

Obeležili smo tudi dan sonca in začeli s projektom Varno s soncem,  s katerim otroke ozaveščamo o zaščiti pred  soncem in škodljivih posledicah delovanja sončnih žarkov.

🌼 Travniški svet pod drobnogledom

Otroci so z zanimanjem raziskovali raznolik svet travnika. Opazovali so različne travniške živali – od mravelj, kobilic, hroščev in čebel do pisanih metuljev. Posebej so jih navdušile travniške cvetlice, kot so marjetice, zlatice, ter primerjava različnih vrst trav, kjer smo spoznali, kako se razlikujejo po obliki, višini in otipu. Otroci so travo tipali, vonjali in primerjali s pomočjo lup. Ravno tako so raziskovali drevesne krošnje s pomočjo ogledala. Fotografirali so njim najlepši del travnika.

🍓 Okusi narave – bezgov sok in gozdne jagode

V sodelovanju z otroki smo nabrali cvetove bezga in pripravili osvežilni bezgov sok. Proces nabiranja, opazovanja cvetov in izdelave napitka je bil za otroke izjemno zanimiv, saj so sledili celotni poti “od rastline do kozarca”. Otroci so pri kalu odkrili gozdne jagode, ki smo jih nabrali le toliko, da so jih otroci lahko poskusili in se ob tem učili tudi osnov previdnega vedenja v naravi.

🌲 Gozdna ustvarjalnost in bivak

V gozdu smo z naravnim materialom – zemljo, listi, cvetovi, drevesno vejico, kamni – ustvarjali risbe. Otroci so s pomočjo palčk in naravnih barvil ustvarjali, risali na list papirja. Postavili smo tudi bivak iz vej in listja, kar je spodbudilo timsko sodelovanje, prostorsko predstavo ter domišljijsko igro.

🤸 Gibanje, ravnotežje, koordinacija

Skozi vse dejavnosti smo posebej spodbujali razvoj motoričnih spretnosti:

  • hoja po klopi, hlodih (ravnotežje),
  • prenašanje naravnih materialov (koordinacija),
  • vzpenjanje in spuščanje po gozdnih brežinah (moč in orientacija).

Otroci so gibanje doživljali kot naravno igro.

Takšni dnevi v naravi niso le prijetni, temveč tudi pedagoško bogati: otroci razvijajo raziskovalni duh, senzorično zaznavanje, socialne veščine in občutek povezanosti z okoljem. S tem jim ne omogočamo le učenja o naravi, temveč tudi učenje z naravo, kar predstavlja enega izmed temeljnih ciljev sodobne predšolske vzgoje.

Besedilo: Erna Fabjančič

Fotografije: Erna Fabjančič

DOSTOPNOST