V okviru pomladnih raziskovalnih dejavnosti smo se z otroki skupine Lisičke, odpravili na travnik ob vrtcu, kjer smo z lupami opazovali drobne travniške živali. Dejavnost je bila skrbno načrtovana in usklajena s cilji iz Kurikuluma za vrtce, s poudarkom na razvijanju otrokove radovednosti, zaznavanja okolja ter spodbujanju raziskovalnega duha.
Otroci so z veseljem prejeli lupe, ki so jih uporabljali za opazovanje različnih bitij – polžkov, mravelj, pajkov, deževnikov in drugih majhnih živali, ki smo jih previdno odkrivali med travnimi bilkami in pod kamenčki. Dejavnost je potekala počasi in umirjeno, otroci so se učili osredotočati na majhne detajle, kar spodbuja razvoj pozornosti in koncentracije.
Pomemben poudarek je bil tudi na spoštovanju narave. Otrokom sva nežno razložili, da živali opazujemo le s pogledom in jih po ogledu vrnemo v njihovo okolje. S tem smo uresničevali cilje kurikula, povezane z razvojem odnosa do živega in neživega okolja ter razumevanja narave kot vrednote.
Opazovanje smo obogatili z odprtimi vprašanji, kot na primer: »Kaj misliš, kam gre ta mravlja?«, »Ima pajek oči?«, »Zakaj je polž počasen?«. Takšna vprašanja spodbujajo otrokovo mišljenje, jezikovni razvoj in zmožnost izražanja opažanj. Otroci so svoje ugotovitve z veseljem delili z vrstniki in vzgojiteljicami.
Z aktivnim opazovanjem v naravi smo razvijali otrokovo sposobnost zaznavanja in razvrščanja, kar je pomemben element naravoslovnega področja v kurikulumu. Hkrati smo spodbujali gibanje na prostem, sodelovanje v skupini in izražanje čustev, kot so navdušenje, začudenje in veselje.
Dan smo zaključili z umirjeno refleksijo v krogu, kjer je vsak otrok lahko povedal, kaj mu je bilo najbolj zanimivo. Dejavnost je bila otrokom izredno blizu in zagotovo jo bomo kmalu ponovili.
Besedilo: Maruša Seražin
Fotografije: Mojca Pegan Bratož