Rutina so aktivnosti, ki si sledijo v določenem zaporedju in ustaljenem vzorcu. Rutina otroka navaja na red in disciplino, daje mu občutek varnosti, zbranosti in ga pomirja. Otrok preko rutine spoznava, da je življenje predvidljivo. Preko rutine bo otrok sčasoma začel sam opravljati določene aktivnosti, kar vpliva na njegovo samostojnost in samopodobo.
V skupini Pingvinčki redno izvajamo jutranjo rutino v tako imenovanih jutranjih krogih. Ti ustvarjajo prijetno klimo, medsebojno povezanost in odprtost, prijateljstva, zaupanje, priložnosti za pogovore, pretok informacij itd. Na ta način se medsebojno spoznavamo, imamo priložnost pripovedovati lastna doživetja, se pogovarjati in dogovarjati o preživljanju našega časa v vrtcu, se seznanjati z različnimi informacijami, aktualnimi temami in dogodki, reševati konflikte, se pogovarjati o perečih temah, je priložnost za pohvale in kritična razmišljanja, za govorne/ gibalne/ glasbene/ miselne minutke, velikokrat pa tudi za pogovore o temah, ki izhajajo iz potreb, želja in interesov otrok.
Jutro je pri Pingvinčkih čas, ko se preštejemo, ugotovimo koga ni v vrtcu, postavimo ščipalke z znaki otrok na pravo mesto ter z našimi prstki pokažemo, koliko nas je. S pomočjo mavričnega koledarja otroci dojemajo trajanje časa, razvijajo predstavo o zaporedju dogodkov, spoznavajo merjenje časa. Čas ob mavričnem koledarju pogosto izkoristimo za opismenjevanje in jezikovne minutke (poimenujemo glasove, štejemo črke, se pogovarjamo o dolžini besed, iščemo besede na 1. glas, zlogujemo itd.). Nato pa se selimo še na drugo stran naše igralnice, kjer ob plakatu izbiramo dežurna otroka in občasno opazujemo ter se pogovarjamo ob rojstnodnevnem Pingvinčkovem vrtiljaku.
Naša jutranja srečanja so dragocena in radi jih imamo, tudi samo za to, da se vidimo, pozdravimo in si zaželimo vsi skupaj LEP DAN.
Besedilo: Karmen Gec Hočevar
Fotografija: Karmen Gec Hočevar