V letošnjem šolskem letu smo si v skupini Ježki izbrali Eko projekt s temo podnebne spremembe. Tako smo postali pravi raziskovalci. Pričeli smo s poučnim sprehodom skozi gozd , kjer smo opazovali lepoto jesenske narave, prisluhnili ptičjemu petju, se igrali z nestrukturiranim materialom. V igralnici smo dnevno beležili vremenski koledar in ugibali vremenske pojave. To je bil za nas abstrakten pojem, ampak z vsakodnevnim opazovanjem smo prišli do željenega cilja. Otroci so opazili, da so na nebu oblaki, sonce, dežne kapljice, veter itd. Igrali smo se s kapalkami in prikazovali vodne kapljice. Izdelali si vetrnico s katero smo opazovali moč vetra. Sestavljali dežnike, se igrali igro spomin vreme. S pestro izbiro dejavnosti smo otrokom približali pomen ohranjanja našega planeta za boljši jutri.
Podnebne spremembe predstavljajo enega največjih izzivov, s katerimi se sooča človeštvo v 21. stoletju. Gre za dolgoročne spremembe temperature in vremenskih vzorcev, ki jih v veliki meri povzroča človekovo delovanje, predvsem s sežiganjem fosilnih goriv, kot so premog, nafta in zemeljski plin. Ti procesi povečujejo koncentracijo toplogrednih plinov v ozračju, kar vodi do globalnega segrevanja.
Posledice podnebnih sprememb so že danes očitne. Mednje spadajo pogostejši in intenzivnejši ekstremni vremenski pojavi, kot so vročinski valovi, suše, poplave in orkani.
O vseh teh pojavih poskušamo že najmlajše otroke v vrtcu ozaveščati. Otrokom omogočimo izkustveno učenje o vremenu in podnebju z opazovalnimi in eksperimentalnimi dogodki.
Spodbujamo jih, da beležijo in rišejo svoja opažanja o vremenu, živalih in rastlinah in da se odzivajo na spremembe v naravi.
Skupaj gradimo spoštljiv in pozitiven odnos do narave in okolja.
Besedilo in fotografije: Alenka Potočnik