Črte, vijuge, krogi, čečkanje, navijanje, pretikanje, vse to je za predšolske otroke dobrodošlo, saj na ta način razvijajo spretnosti za finomotoriko in grafomotoriko. Pri finomotoriki otroci razvijajo gibe majhnih mišičnih skupin zapestja, prstov, roke. Različne vaje za razvoj finomotorike, kot je na primer pincetni prijem, ki se pri otroku razvija že zelo zgodaj (prijem s prsti, ko otrok predmetov ne prijema več s celo roko), omogoča pravilno držo svinčnika, ki je zelo pomembna pri začetnem opismenjevanju. Grafomotorične vaje preko igre utrjujejo omenjene mišice in razvijajo spretnosti roke, ki jih otrok ob začetku šolskega obdobja potrebuje.
Otroci so navijali vrvico na tulec, gnetli plastelin, pretikali vrvico, strigli s škarjami, gubali papir, risali, vlekli črte itd. Ob tem so se zabavali in nezavedno utrjevali mišice roke. Poleg vaj za finomotoriko in grafomotoriko in razvojem predpisalnih spretnosti, so razvijali še predbralne spretnosti.
Igralni kotiček Zdravstveni dom, smo preuredili v Knjižnico. Večkrat so se deklice ob knjižni polici igrale knjižničarke in tako se je porodila ideja, da preimenujemo kotiček v »Naša mala knjižnica«. Knjige, katere že celo leto ob ponedeljkih prebiramo v knjižni sobici, smo trenutno prenesli v »Našo malo knjižnico« in uvedli »Pravljično urico«. Veliko beremo, bogatimo besedni zaklad, spoznavamo nove besede in jih zapisujemo na plakat. Otroci listajo knjige, sami ob knjigah pripovedujejo, opisujejo, dramatizirajo z lutkami in na ta način spodbujamo jezikovne zmožnosti. Otroci razvijajo govor ter predbralne in predpisalne sposobnosti in spretnosti, kar je tudi prednostna naloga našega vrtca v tem šolskem letu.
Za razvoj govornih in bralnih sposobnosti je dobro, da se z otrokom veliko pogovarjamo. Pustimo mu, da nam postavlja vprašanja in nanje odgovarjamo, veliko naj razmišlja, da se v njem prebudi domišljija, razvija naj govorne sposobnosti ter tako bogati besedni zaklad.
V skupini smo izvajali različne dejavnosti, s katerimi so otroci krepili mišice govoril, pihali so žogico, s slamico zbirali črke in sestavili svoje ime, razgibali so jeziček v jutranjem krogu preko različnih govornih vaj, preko igre. Brali smo uganke, se zabavali ob iskanju rim, glasovnih in besednih igrah in sestavili čisto svojo pesem naše skupine, ob kateri so se neizmerno zabavali. Izštevanke so uporabljali pri igri, se igrali rajalne igre in ob tem prepevali.
V igri vlog knjižnica, se je otrokom porodila ideja, da bi si lahko knjige izposojali. Realizirali smo idejo in omogočili otrokom, da so si lahko izposodili izbrano knjigo, katero so jo s starši prebrali in na priložen list narisali njim najljubši utrinek iz izbrane knjige.
Risanje, igra, branje pravljic otrokom, listanje knjig, čečkanje, da, vse to naj bogati otroštvo.
»Pravljice so več kot resnične: ne samo, da nam pripovedujejo o tem, da zmaji živijo, temveč nam povedo, da jih lahko premagamo.«
(Neil Gaiman)
Besedilo: Erna Fabjančič
Fotografije: Erna Fabjančič, Mateja Bolčič