Toplo jesensko vreme nas je v oktobru še naprej vabilo v naravo, zato smo veliko časa preživeli na prostem – v gozdičku, na travniku in na jesenskih sprehodih. Jesen smo v naši skupini pričeli s knjigo Ježkov dom, ko pride jesen, ki nas je popeljala v svet toplih barv, prijetnih vonjav in zanimivih sprememb v naravi.
Narava nam v tem času ponuja bogastvo barv in plodov – kostanj, šipek, storže in drugo naravno gradivo smo nabirali, razvrščali, preštevali, postavljali v zaporedja ter jih uporabljali pri različnih ustvarjalnih in matematičnih dejavnostih. Številne dejavnosti so potekale kar med igro v našem gozdičku, kjer smo imeli tudi priložnost za prosto, spontano igro – tisto, ki otrokom prinaša največ veselja in učenja.
Na jesenskem opazovalnem sprehodu smo opazovali spremembe v naravi: barve dreves, padanje listja, oblake in vreme. Posebej nas je navdušila dolina, v kateri so ležala podrta debla. Otroci so jih hitro spremenili v naravni poligon – hodili so po njih, preskakovali, plezali in urili ravnotežje. Tudi na drugi lokaciji so si sami ustvarili poligon, pri čemer so uporabili debelca, veje in kose lubja. Tako so znova dokazali, da za igro ne potrebujemo kupljenih igrač – dovolj je domišljija in narava sama.
Igrali smo se tudi različne gibalno-raziskovalne igre, kot sta FAM Obliž, kjer smo se dotikali predmetov v gozdu, ter jesenski bingo, v katerem smo iskali jesenske zaklade – liste, storže, veje, želode in šipek.
Posebej zanimiva je bila raziskovalna dejavnost z deževnikom. Opazovali smo ga v naravnem okolju in tudi v terariju, kjer smo s prostim očesom in povečevalnim steklom raziskovali njegovo gibanje, telo, način prehranjevanja in izvedeli, zakaj so deževniki tako pomembni za zemljo – ker jo rahljajo in bogatijo.
Spoznavali smo tudi liste različnih dreves – njihove ploskve, oblike, velikosti in barve. Liste smo razvrščali od največjega do najmanjšega, jih primerjali med seboj in poimenovali po drevesih, s katerih so odpadli.
Jesenski dnevi so nam prinesli obilico topline, raziskovanja in čudenja nad lepoto narave. Otroci vse bolj samozavestno raziskujejo okolje, v njem razvijajo samostojnost, motorične spretnosti in čut za opazovanje, predvsem pa uživajo v svobodi, ki jo ponuja gozd.
Besedilo: Marjeta Prunk Sluga
Fotografije: Karmen Petrovič
