V skupini Metuljčki so otroci v zadnjem obdobju izkazovali veliko zanimanje za različna prevozna sredstva, tako skozi igro kot pri opazovanju prometa skozi okna naše igralnice. Njihovo naravno radovednost smo spodbudili z načrtovanimi dejavnostmi, s katerimi smo skupaj raziskovali svet vozil in otrokom omogočili poglobljeno spoznavanje te vsakodnevne, a izjemno zanimive teme.
Vsakodnevno smo skozi okna opazovali in poimenovali različna vozila, ki vozijo mimo našega vrtca – od osebnih avtomobilov, tovornjakov, avtobusov do koles in motornih koles. V jutranjem krogu smo jih poimenovali in razvrščali glede na to, kje vozijo: po cesti, po vodi, po železniški progi ali po zraku. Ob poslušanju zvočnih posnetkov različnih vozil so otroci ugotavljali, katero vozilo proizvaja določen zvok. Tovrstno dejavnost smo nadgradili z neposrednim opazovanjem na sprehodu ob glavni cesti, kjer smo številna vozila tudi slišali in videli v resničnem okolju.
V igralnici smo z lepilnim trakom na tla ustvarili dve cestni progi, po katerih so otroci z avtomobilčki ponazarjali vožnjo in ustvarjali različne scenarije. Skupaj smo iz velikih kartonastih škatel izdelali velik avtomobil, ki so ga otroci pobarvali s tempera barvami kasneje pa so ga uporabljali za igro. V likovni dejavnosti smo uporabili vozila katerim smo kolesa obarvali s tempera barvo nato pa so otroci z njim risali po papirju in opazovali, kakšne sledi pušča. Prav tako so pobarvali narisan avtomobil, ga razrezali in iz njega sestavili lastno sestavljanko, s čimer so razvijali fino motoriko, orientacijo in pozornost.
Tudi pri gibanju smo vključili tematiko vozil. Ponovili smo nam že znano pesem »Kolesa na avtobusu se vrtijo sem in tja«, z obroči smo ponazarjali avtobus, ki se je vozil po prostoru,… Otroci so oponašali letenje letala, vožnjo vlaka in poganjanje kolesa. Tako smo združili gibanje, domišljijo in zabavo ter omogočili otrokom raznolike izkušnje učenja skozi igro.
Tema vozil je otroke izjemno pritegnila in jim ponudila številne priložnosti za opazovanje, raziskovanje, ustvarjanje in izražanje.
Besedilo: Špela Kmetec Razpor
Fotografije: arhiv oddelka