V preteklih tednih smo se z otroki iz skupine Kužki, podali na raziskovanje zanimivega sveta geometrijskih teles in likov. Z različnimi dejavnostmi smo spoznavali oblike, ki nas obdajajo – tako v igralnici kot tudi v naravi in vsakdanjem prostoru. Učenje je potekalo na igriv in otrokom prijazen način, skozi gibanje, ustvarjanje, raziskovanje in opazovanje. Na sprehodih po bližnji okolici smo pozorno opazovali hiše, bloke in druge stavbe. Otroci so ugotavljali, kateri geometrijski obliki so podobni: “Blok je kot kvader!”, “Ta streha je kot piramida!”.Učili smo se tudi šteti nadstropja in opazovali razlike med posameznimi objekti. V igralnici smo se igrali z različnimi votlimi in polnimi predmeti. Spoznali smo osnovna geometrijska telesa, kot so krogla, valj, kocka, kvader, stožec. Otroci so jih tipali, kotalili, postavljali v vrsto in razvrščali. Z veseljem so se lotili gradnje iz konstruktorskih igrač, pa tudi iz plastičnih palic in veznikov, ter oblikovali telesa tudi iz plastelina. Skupaj smo izvajali poizkuse: Katero telo se kotalí? Katero telo ima največ ploskev?. Spoznali smo razlike med telesi, ki imajo robove, ploskve, oglišča, in tistimi, ki jih nimajo. Uporabljali smo tehtnice in metre, da smo primerjali težo in velikost predmetov. Otroci so se ob tem učili tudi osnovnih fizikalnih pojmov, kot so dolžina, višina, teža in prostornina. Oblikovali smo obrise teles, nato pa zapisali, kateri geometrijski lik smo dobili – kvadrat, krog, pravokotnik … Otroci so razvrščali predmete glede na obliko (npr. vse, kar je v obliki kocke ali valja) ter reševali delovne liste z nalogami za prepoznavanje in poimenovanje geometrijskih likov. Za lažje razumevanje in dodatno motivacijo smo si ogledali tudi poučni video o telesih in likih, ki je otrokom na preprost način prikazal osnovne oblike in njihove značilnosti.

Zakaj je to pomembno?

Skozi tovrstne dejavnosti otroci razvijajo logično mišljenje, prostorsko predstavljivost, opazovalne sposobnosti in osnovno matematično pismenost. Obenem pa gradijo temelje za razumevanje sveta okoli sebe – vse to skozi igro in raziskovanje, ki sta osrednji metodi učenja v predšolskem obdobju.

Hvala, da skupaj z nami spremljate otrokovo radovedno raziskovanje sveta!

Besedilo: Katja Požar

DOSTOPNOST