-»Rumena, kot sonce«,

-»Rdeča, kot jagoda«,

-meni je najlepša zelena,

– »pomarančna«

-to je moja barva…

      s tem smo v skupini Pikapolonice zaključili sklop dejavnosti na temo barve, v okviru katerega so otroci od 1. do 3. leta raziskovali barve skozi igre, ustvarjalne dejavnosti in raziskovanje okolja. S tem sklopom smo spodbujali njihov razvoj na vseh področjih Kurikuluma.


Poleg prepoznavanja, poimenovanja in razvrščanja barv je bilo gibanje ključno za spoznavanje barv. V različnih dejavnostih so otroci poiskali in pokazali igrače v različnih barvah. Preko igre z barvnimi figuricami, obročki…so otroci vadili usklajevanje gibanja, hkrati pa spoznavali barve. S pomočjo igre “Semafor” so prepoznavali barve in se učili pravil semaforja.
Pri raziskovanju barv so otroci sodelovali in se učili osnovnih družbenih veščin, kot so deljenje in spoštovanje drugih. Barve so postale most za spoznavanje medsebojnih odnosov, saj so otroci skupaj ustvarjali in izmenjavali mnenja o svojih najljubših igračah, kar je spodbujalo komunikacijo.
Ob raziskovanju narave so otroci opazovali barve dreves, cvetlic, ptic in živali. Tako so spoznali, kako pomembno vlogo imajo barve v naravi.
Preko barvnih igrač so otroci spoznavali osnovne matematične pojme, kot so štetje in razvrščanje. Igra “Barvna sortirnica” je omogočila razvoj osnovnih matematičnih spretnosti, saj so otroci združevali igrače po barvah.
Jezikovne veščine so se razvijale skozi pogovor o barvah. Otroci so ob igri spoznavali nove besede in prepoznavali barve v svojem okolju. Ob prebiranju zgodb, kot so Nahrbtnik, Živele so tri barve in Pisna metulj ter pesmicah, so širili svoj besedni zaklad.
Ustvarjalne dejavnosti, kot so slikanje in izdelovanje mavrice, so otrokom omogočile raziskovanje umetnosti skozi barve. Otroci so z mešanjem barv dobili nove odtenke in opazovali, kako se različne barve med seboj prepletajo ter ustvarjajo čudovite kombinacije.
Skozi različne dejavnosti so otroci skupine Pikapolonice spoznavali barve na način, ki je obogatil njihovo vsakodnevno življenje. Sklop na temo barv je bil uspešen način za učenje skozi igro, ki je otrokom omogočil, da so se na zabaven in poučen način povezali s svetom okoli sebe

Lea Juriševič

Foto: Lea Juriševič

DOSTOPNOST