Otroci iz skupine Škratki smo res da stari šele dve leti, vendar se v naših malih glavicah in srčkih včasih dogajajo različni spreminjajoči se občutki, ki si jih ne znamo razložiti, ne znamo jih poimenovati, še najtežje pa nam jih je obvladovati. Prav zato smo se v novembru veliko pogovarjali o tem, kaj čutimo in kako se počutimo:

  • ko nam kdo vzame igračo, s katero se ravnokar igramo,
  • ko nas nekdo udari in porine,
  • ko pademo,
  • ko se igramo,
  • ko se gibamo v telovadnici
  • in še in še.

Pri spoznavanju čustev smo si pomagali z različnimi slikanicami, spoznali pa smo tudi pravljico Piščanček Pik (M. Manček). Opazovali smo čustvene izraze otrok na fotografijah in jih poimenovali, razvrščali ter posnemali. Pri posnemanju čustev nam je bila v pomoč tudi »čustvena kocka«, s katero smo se radi igrali.

Pomembno vlogo pri spodbujanju čustvenih kompetenc otrok imajo odrasli, ki morajo otrokova čustva prepoznati, se nanje odzivati in otrokom omogočati možnosti, da svoje občutke izražajo. To smo počeli na različne načine – s pripovedovanjem, likovnim ustvarjanjem, glasbo, masažami in gibanjem. Veliko časa smo namenili skupni igri, posebej pa smo bili pozorni na počutje vsakega v skupini. Le z ustvarjanjem toplega in varnega okolja, v katerem se počutimo sprejete, lahko postavimo temelje za dobro počutje in uspešen čustven ter socialen razvoj.

Besedilo: Nika Konestabo

Fotografije: arhiv oddelka

DOSTOPNOST