V oktobru smo pri skupini Netopirčki organizirali drugačno spodbudno igralno raziskovalno okolje. Z različnimi skupinami otrok smo si čez dopoldne izmenjevali igralne prostore in tako otrokom omogočali nove igralne izkušnje in priložnosti, obenem pa so tudi raziskovali kaj vse taka okolja ponujajo.
V igralnici skupine Zajčki smo prisluhnili vzgojiteljici skupine Netopirčki, ki nam je zaigrala na orglice, dva otroka skupine Zajčki pa sta nam zaigrala na harmoniko. Skupaj smo zapeli nekaj pesmic, nato pa smo se dogovorili, da bomo zamenjali igralnici in preizkusili nove igrače. Z veseljem smo raziskovali njihov prostor. Navdušeno smo sestavljali visoke stolpe, odkrivali nove kotičke in preizkusili igre, ki jih v naši sobi nimamo. Z nami sta ostala tudi dva otroka iz skupine Zajčki, ki sta prejšnje leto obiskovala našo skupino in sta prijateljem pokazala svojo novo igralnico.
Naslednji teden smo pripravili izmenjavo s skupino Pingvinčki. Kar nekaj otrok iz te skupine je bilo v prejšnjem šolskem letu skupaj z otroki iz skupine Netopirčki. S tem razlogom in ker sta skupini blizu, smo tokrat uredili dan odprtih vrat, kjer so otroci iz obeh skupin lahko prosto in samostojno prehajali med igralnicama in se družili. Obe igralnici sta ponujali raznolike igre, otroci pa so uživali v druženju in si med seboj posojali igrače. Imeli pa smo tudi postojanko z blazinami in kockami v garderobi.
Nato smo obiskali še igralnico skupine Levi, kjer so otroci opazovali ribice v akvariju. Zanimalo jih je, kdo skrbi za njih, kaj jedo in kako. Obenem so otroci tudi raziskovali sobo, odkrivali nove igrače in listali slikanice s pravljicami, ki jih pri nas nimamo.
Naša zadnja izmenjava je bila s skupino Pandice. Njihova garažna hiša in avtomobilčki so med otroki poželi veliko navdušenja. Brez zadržkov so se gibali po prostoru, se igrali, skupaj pa smo ustvarjali jesenske okraske iz suhih listov.
Otroci so v izmenjavah uživali, saj smo jim s tem omogočili raznolike izkušnje v vrtcu ter jih spodbujali k medsebojnemu druženju in raziskovanju. Spodbudno učno okolje je izrednega pomena za otrokov razvoj, zato je ključno, da ga prilagajamo in urejamo tako, da je otrokom zanimivo in jih vabi k aktivnosti.
Besedilo: Anja Višček