Sodelovanje med vrtcem in družinami otrok je ključno za celostni razvoj predšolskih otrok, saj omogoča tesnejšo povezanost med otrokovim domom in institucionalno vzgojo. V skupini »Netopirčki« smo staršem predstavili različne oblike in možnosti sodelovanja, s katerimi lahko skupaj ustvarjamo in v katerem se otroci učijo iz prve roke, kar prinaša številne koristi.
Prva odziva družin sta že za nami. Oče ene izmed deklic, nas je dopoldne obiskal z njihovo psičko Lolo. Skupaj smo se najprej usedli v krog, kjer sta nam oče in deklica predstavila Lolo. Psička je bila zelo prijazna in je veselo skakljala okrog otrok. Ko smo se vsi umirili od prvotnega navdušenja, je vsak otrok dobil nekaj prigrizkov, s katerimi so nagradili psičko. Tudi ona je sodelovala in otrokom dajala tačko, se usedla ter skočila na ukaz. Vmes so otroci pripovedovali, kdo vse ima doma kužka ali kakšno drugo žival. Pogovarjali smo se o primernem obnašanju do živali, do pazljivega pristopa in lepega ravnanja z njimi. Na koncu so vsi otroci psičko Lolo še pobožali in se poslovili od nje.
Čez nekaj dni nas je obiskala tudi koza »Miška«. Ta nas je skupaj s starši ene izmed deklic, pričakala na travniku pred našim vrtcem. Otroci so jo že več dni nestrpno pričakovali in navdušenje otrok, ko so jo zagledali je bilo veliko. Otroci so lahko kozo pobožali, če so želeli, pa tudi nahranili s koščki starega kruha in žitnimi briketi. Skupaj smo kozo primerjali s psičko Lolo in ugotavljali, kdo ima daljši rep, večja ušesa, kdo je večji in kako se kdo oglaša. Ob koncu obiska smo kozo še pospremili do avta in opazovali, kako se je usedla v prikolico. Pomahali smo ji v slovo in se še cel dan navdušeno pogovarjali o naši obiskovalki.
Dogodka z obiskom psičke Lole in koze Miške, sta se izkazala kot dober primer sodelovanja staršev pri vzgojno izobraževalnem procesu. Otroke takšna doživetja pritegnejo in jim omogočijo stik z živalmi v varnem in nadzorovanem okolju. Ob tem se učijo pomembnih vrednot, kot so skrb za druge, spoštovanje živih bitij in obzirnosti. Pogovori o domačih živalih in primerih ustreznega ravnanja z njimi,spodbujajo tudi medsebojno deljenje izkušenj med otroki, kar krepi socialne vezi znotraj skupine. Obiski živali so posebej dragoceni, saj otrokom omogočajo še globlje razumevanje in spoštovanje narave. S takšnimi aktivnostmi se ne razvija le ljubezen do živali, temveč tudi odgovornost in zavedanje o pomenu živih bitij, s katerimi si delimo svet.
Načrtovane nadaljnje dejavnosti, kot so pohodi, branje pravljic in ustvarjalne delavnice, nakazujejo raznolikost možnosti za vključevanje staršev. Vsaka oblika sodelovanja prispeva k razvoju otrokovih socialnih, čustvenih in kognitivnih veščin, saj skozi te izkušnje bogatijo svoj svet in se učijo iz različnih perspektiv. Preko pristopa dela v našem oddelku skušamo zagotavljati redno in kakovostno sodelovanje med vrtcem in družinami, saj se skozi to otrokom omogoča bogatejša in bolj smiselna vzgoja.
Besedilo: Anja Višček