V skupini kužki so otroci raziskovali kaj je mleko. Motivirali sva jih z obiskom ekološke kmetije, ki sva ga izvedli kot srečanje s starši. Na kmetiji so videli krave na travniku in v hlevu, teličke in bika v svoji ogradi. Predstavljena jim je bila molža krave, strojna in ročna. Gospa Božeglav jim je predstavila delo na kmetiji, imena krav, hrano, pasmo krav in mlečne izdelke, kij jih izdelajo iz mleka. S pogostitvijo smo mlečne izdelke okusili in kupili.

V naslednjih dnevih sva otrokom postavili štiri raziskovalna vprašanja in sicer: Kaj je mleko, katere vrste mleka poznamo, kako pride mleko v trgovino in kje dobimo informacije o mleku. Odgovorili so, da je mleko hrana in pijača; da poznamo mleko od krave, od koze, od ovce; mleko pripeljejo s kamionom v trgovino; vprašamo starše, none in nonote, pogledamo v knjigah, gremo v knjižnico.

Otroci so si dnevno ogledovali in opazovali fotografije obiska ekološke kmetije, lepili so slike mlečnih izdelkov na plakat, se pogovarjali ob knjigah, priročnikih ter slikanicah o mleku, prevozu mleka ter naju spraševali naj jima prebereva kaj piše. Ogledali smo si mlekomat, prinašali so prazne embalaže mlečnih izdelkov o katerih smo se pogovarjali, jih razlikovali; seznanili so se z različnimi mlekarnami; ogledali so si posnetke o molži krave, o predelavi mleka v mlekarni, o predelavi mleka v skuto in smetane v maslo; ogledali so si mleko in mlečne izdelke v trgovini, na delovnem listu kravica Berta so lepili slike mlečnih izdelkov, ki jih imajo najraje; ob plakatih so si ogledali mlečno pot; pomagali so pri izdelavi večje krave Jagode Bambole iz kartona in jo skušali pomolsti.

Otroci so z najino pomočjo iskali kuharske recepte z uporabo mlečnih izdelkov. Tako smo mleko spremenili v sladko rjavo mleko z dodatkom kakava; sodelovali so pri izdelavi skute, masla in smutija. Ugotovili so, da pri izdelavi skute ostane tekočina, ki se imenuje sirotka, ki smo jo uporabili za sadni smuti. Pri izdelavi masla pa ostane pinjenec, ki smo ga pokusili. Maslo, skuto in smuti smo pokusili na tradicionalnem slovenskem zajtrku. Večini otrok je bila skuta všeč, najbolj pa sadni smuti z jagodami, borovnicami in bananami.

Ob zaključku raziskovalne naloge kaj je mleko sva jim ponovno zastavili štiri raziskovalna vprašanja. Odgovorili so, da je mleko pijača; da poznamo mleko od krave, ovce, koze, oslice in kamele; da mleko pripeljejo s kamionom v cisterni najprej do mlekarne, kjer ga predelajo v mlečne izdelke in ga potem dajo v trgovino, kjer ga mi kupimo; informacije poiščemo pri starših, v knjigah, v knjižnici, v reklamah, na računalniku, na telefonu. Otroci so povedali, da večkrat pomagajo svojim staršem v kuhinji, kjer mesijo testo in pečejo pecivo. Dogovorili smo se, da izdelamo svojo kuharsko knjigo z recepti mlečnih izdelkov. Otroci jih vestno prinašajo in predstavljajo svoj recept otrokom v skupini. Ko bodo zbrani recepti vseh otrok, jo bomo predstavili ostalim otrokom v vrtcu.

Besedilo: Katja Požar

Fotografije: Katja Požar

DOSTOPNOST