Bralna pismenost ima izjemno pomemben vpliv v predšolskem obdobju, saj je to čas, ko se otroci začnejo spoznavati z jezikom, besedami, in pisanjem ter razvijati svoje osnovne bralne spretnosti. Vsak trenutek izkoristimo za pogovor z otrokom, govorimo sproščeno. Govora se otroci učijo s poslušanjem. Odrasli smo otrokom največji govorni vzor, zato moramo bit pozorni na lasten govor. Z otrokom govorimo razločno, počasi, pravilno in enostavno. Izogibamo se pomanjševalnicam in uporabljamo vsakdanje besede.
Vzeti si moramo čas in poslušati otroka, kadar nam hoče nekaj povedati. Odgovorimo mu na vprašanja, ki nam jih zastavlja. Otroka spodbujamo k govoru preko igre in različnih dejavnosti. V prvem starostnem obdobju bolj načrtujejo dejavnosti, kot so bibarije (gibalne igre z dotikom ob izrekanju ritmičnih besedil, izštevank ipd.), poslušanje starosti primernih zgodb, pravljic ob slikanicah ali slikah, otroške rajalne igre, petje pesmi.
Pripovedovanje pravljic ob slikah naj bo sprva kratko in enostavno.
V obdobju do tretjega leta, ko se možgani razvijajo in dozorijo, je ena najpomembnejših razvojnih nalog, razvoj govora in jezika. Starši ali odrasli, ki skrbimo zanj, lahko k temu občutno prispevamo.
Predvsem ne smemo pozabiti, da se otrokov govor razvija s poslušanjem, pogovorom in posnemanjem.
Besedilo: Alenka Potočnik
Fotografije: Alenka Potočnik