Ekologija v vrtcu je zelo pomembna, saj otroci že v zgodnjem otroštvu pridobijo temeljne navade in vrednote, ki vplivajo na njihov odnos do narave skozi vse življenje.
Otroci so sodelovali pri sajenju, zalivanju in opazovanju rasti rastlin. Vsak otrok si je posadil fižolovo zrno v steklen kozarec v katero je zmečkal servietko in zanj skrbel. Povedali so, da rastlina potrebuje svetlobo, vodo, zrak in toploto za rast. Vsak dan so opazovali rast rastline in beležili spremembe v dnevnik rasti. V lončke z zemljo so posadili tudi Krešo. En lonček so postavili v temo, enega pa na okensko polico. Opazovali so spremembe in res se je izkazalo, da v lončku, ki je bil v temi rastlina ni zrasla. Narisali so plakat o pripomočkih, ki so jih potrebovali za sajenje rastlin. Otroci so pripravili tudi sadike za v visoko gredo. Rastline skrbno zalivajo. Vsako dnevno so se pogovarjali in primerjali rast svojih fižolčkov. Otroci so s pincetnim prijemom postavljali fižole v mrežo. Preko FIT gibalne metode so z baloni usvajali cikel rasti fižola. Iskali so pare in sestavili cikel rasti po vrstnem redu. Otroci so med sabo sodelovali in iskali rešitve.
Igre z vodo otroke vedno fascinirajo. Ugotavljali so kateri predmeti iz igralnice plavajo in kateri potonejo. Rezultate so beležili v tabelo. Razvrščali so zamaške po barvi. Da si niso zmočili oblek so predlagali pelerine.
Vsi iz enote smo poskrbeli za urejenost igrišča in okolice. Otroci so pograbili travo, posadili rože pred glavni vhod, posadili rastline v visoko gredo in rastline zalili.
Otroci se skozi dejavnosti, kot je sajenje rastlin, naučijo številnih pomembnih stvari. Spoznajo kako rastline rastejo, učijo se opazovati spremembe in razmišljati zakaj nastanejo. Učijo se skrbeti za živo bitje, kar spodbuja odgovornost. V skupinah sodelujejo in komunicirajo. Pomembno pa je, da razvijajo spoštljiv odnos do narave in okolja v katerem živijo.
Besedilo: Branka Trampuš
Fotografije: Branka Trampuš in Urška Milavec