Igralnica je lahko tudi gozd.

Narava je lahko pomemben dejavnik, ki pozitivno vpliva na otrokov celostni razvoj. V naravnem okolju se otroci dobro počutijo, razvijajo gibalne spretnosti in utrjujejo imunski sistem.

Pomembno je, da se otrok giblje na svežem zraku. Gozd je prostor, kjer zadovolji svoje senzomotorične potrebe. Uči se s pomočjo gibanja, čutil in prostosti, ki mu jo nudita širina in prostranost gozda. Spodbuja razmišljanje, ustvarjalnost, učenje, ob tem pa se mu krepi potreba po skupnem sodelovanju in dogovarjanju. Narava nas uči tudi skromnosti in s tem spoznanja, da tudi drobni trenutki gradijo osebno bogastvo, ki mu pravimo sreča.

Uporaba in ustvarjanje z naravnim materialom otrokom omogoči, da krepijo grobo in fino motoriko, naravno okolje pa razvoj ravnotežja, moči ter naravnih oblik  gibanja, kot so tek, plezanje, skoki, …

Otrok razpolaga z materialom, ki mu je dan. V naravi ne potrebuje igrač, vsaka vejica, kamenček, list pri otroku oživi in postane uporaben predmet za igro. Drevesna duplina se spremeni v avto, peč ali gusarsko ladjo, veja postane gugalnica, mandala oziroma t.i. Lend art nastane iz gozdnega materiala, palice postanejo pisala in čarobne palčke, iz kamnov in vejic si naredijo ognjišče itd.

In vedno, ko otroke vprašava, kaj bi radi počeli, je njihov odgovor: »Ven bi radi šli!«

Besedilo: Erna Fabjančič

Fotografije: Erna Fabjančič in Mateja Bolčič

DOSTOPNOST