Projekt varno v vrtec in šolo – Društvo Sobivanje

Vsi se zavedamo kako pomembno je ozavestit otroke o pomenu varnosti na poti v vrtec oziroma v šolo.

V skupini Žabice smo se odločili, da bomo sodelovali v projektu Varno v vrtec, ki ga razpisuje Društvo za trajnostni razvoj Sobivanje. Projekt je trajal od 10.9.2018 do 15.10.2018. Glavni namen projekta je otroke spodbujati k razmišljanju o varnosti v prometu na splošno ter o varnosti na poti v vrtec.

Z otroci smo povabili v vrtec policistko Andrejo in policista Janka. Skupaj smo se odpravili na sprehod po Lokvi. Policista sta nam nazorno pokazala kako se moramo kot pešci obnašati na cesti in nas opozorila na nevarnosti v prometu. Naučili smo se tudi o pomenu nošenja varnostnega brezrokavnika, ki nas od zdaj naprej spremlja na vsakem sprehodu. Nikoli tudi ne pozabimo pogledati na levo, desno in še enkrat levo ter dvignit roko, ko prečkamo cesto.

Hitro smo ugotovili, da v prometu nismo sami. Otrokom so bila zanimiva predvsem prevozna sredstva.

Otroci so prinašali od doma avtomobilčke, traktorje, avtobuse, kamione s katerimi so se igrali na preprogi cesta. Fotografije prevoznih sredstev in prometnih znakov smo razvrščali in klasificirali v tabele in kolone. Iz kock smo naredili različna vozila, ki smo jih tudi naslikali. Iz kartona smo si izdelali avtomobile s katerimi smo se vozili po igralnici. Seveda brez pesmice Moj rdeči avto in deklamacije Semafor tudi ne gre.

V enoto smo imeli tudi športni dan na kolesih in poganjalčkih, kjer smo vsi uporabili varnostno čelado. Prav tako vemo, kako zelo je pomemben otroški stolček in varnostni pas v avtu. Za nas in naše starše oz. voznike in sopotnike – Red je vedno pas pripet!

Za konec projekta smo se odpravili do gasilcev, kjer sta nam gasilca Luka in Mojca predstavila njihov kamion in delo gasilcev.

Peljali smo se tudi z avtobusom.

Da se vrnemo nazaj k projektu. Cilj projekta je, da pri otrocih nadgradimo celostno znanje o varnosti v prometu ter tako ozaveščamo o pomembni trajnostni komponenti.

Otroci so bili aktivno vključeni v projekt, izhajali sva iz njihovih spodbud in idej. Usvajali so znanje doživeto in spontano preko igre, kar najbolj pripomore k trajnostni komponenti.

Besedilo članka in fotografije : Branka Trampuš in Saša Teraž