»Z umetnostjo se otrok izraža in komunicira, s čimer razvija svojo sposobnost uporabljanja simbolov, ko v risbi, plesu, glasbi ustvari nekaj, kar predstavlja nekaj drugega.« (Kurikulum za vrtce, str.38).

Skupino Netopirčki je obiskala kiparka Urša Toman. Otroci so po lastnih zamislih in ob poslušanju glasbe, ki so jo predhodno ustvarili z glasbenikom Andrejem Fonom iz gline ustvarili pojoče skulpture.

»Po mojih izkušnjah imajo otroci radi glino jih sprošča in razveseljuje. Primerna je za ustvarjanje v igralnici in omogoča veliko zanimivih oblik in končnih postavitev. Zelo lepo je bilo videti otroke, ki z zanimanjem raziskujejo njim nov material, ki v njih sproža neverjetno domišljijo. Ob vsakem posegu v material so občutili spremembo in dobili nove asociacije in ideje. Razstava Pojoče skulpture je takoj požela veliko zanimanja pri drugih otrocih in njihovih vzgojiteljicah. Netopirčki  so ponosno  opazovali in komentirali dogajanje, ki ga je povzročila njihova razstava.«  (Urša Toman)

Otroci so pripravili tudi razstavo svojih izdelkov, ki so razstavljeni na drevesu pred vrtcem Sežana (vhod B). Vabljeni k ogledu. Ob tem pa dodajamo tudi recept (eden mnogih različic) za izdelavo domačega plastelina in s tem otrokom omogočite odlično izkušnjo oblikovanja materiala (Zavremo 4dcl vode in 5 žlic olja. Odstavimo od štedilnika in dodamo 400g moke, 130g soli ter 40g citronske kisline. Ko se masa ohladi ji dodamo jedilno barvo. Plastelin hranimo v zaprti posodi).

Poleg glasbenega in oblikovalnega ustvarjanja pa so se otroci izražali tudi z gibom. Navdihnil jih je prostor Kosovelovega prostora, ker (izjave otrok):

       je velik

       v njem odmeva

       je lep ker ima slike

       ima električna vrata

       v vrtcu nimamo takega prostora za ples.

      

S plesalcem Gregorjem Kamnikarjem smo se podali v edinstveno raziskovanje; Kako lahko z gibom uprizorimo to, kar nas obdaja, to kar otroke prevzame. Prevzamejo jih slike, okraski na jelki, luči, kipi, stopnice, šank, tla ….

»Menim, da način razmišljanja, da je lahko vse ples (glasba, čarovnija, slika, kip…), spodbudi v nas raziskovanje lastnega razumevanja plesa, glasbe, čarovnije, kipov, slike, kar pomeni, da podpre naše kompetence in s tem se počutimo varnejše ter s tem bolj igrivo. Bolj igriva oseba, pa se bolj(e) uči o svetu in o posameznih rečeh v njem.« Gregor Kamnikar

Naj se na tem mestu zahvalim direktorici Kosovelovega doma Nini Ukmar in usklajevalcu programov Davidu Terčonu za hiter in pozitiven odziv na prošnjo k sodelovanju. Gospod David se je odzval na hipno otroško radovednost in jim pokazal, kako se odpirajo in zapirajo vrata Kosovelovega doma, Nina pa nam je zaupala del prostora Kosovelovega doma, v spoštljivo uporabo.  Prav možnost uporabe družbeno-kulturnih virov učenja v najbližjem okolju vrtca omogoča otrokom in odraslim pridobivanje novih avtentičnih učnih izkušenj »Zato je namen projekta SKUM nadalje razvijati povezave med vzgojno-izobraževalnimi zavodi ter umetniki in kulturnimi ustanovami v smeri širitve inovativnih in odprtih učnih okolij, podprtih z novimi didaktičnimi pristopi, ki krepijo sporazumevalne zmožnosti otrok/učencev/mladostnikov.« (vir: https://www.skum.si/o-projektu/namen-in-cilji-projekta/)

Ponosna sem na svoj kraj Sežana in ljudi, ki ga sooblikujejo(mo). Sobivanje in sodelovanje sta prava pot do dobrega počutja in skupnega napredovanja vseh vključenih.

Besedilo: Anja Kristan

Fotografije: Nika Valenčič in Anja Kristan